Tietoa meistä

UTUX:in tarina

UTUX Logo - Myrtle Green background

UTUX.fi syntyi 2025-vuoden keväällä, tarkoituksenaan murtautua Suomen palvelumuotoilun ja käyttäjäkokemusmuotoilun (UX) markkinoille.

UTUX:in perimmäinen tarkoitus on tarjota B2B-palveluita niitä tarvitseville yrityksille.

Käyttämällä UTUX.fi:n tarjoamia palveluita, olet vastaanottamassa ensiluokkaisen asiakaskokemuksen. Kaikki sivuston palvelut ovat suunniteltu niin, että ne täyttävät jokaisen tarpeen, joita yritykselläsi on palveluitaan kehittäessä.

Kasvot UTUX.fi:n takana

Picture of Jan Havupuro

Jan Havupuro

Jan on toiminimiyrittäjä Joensuusta. Hän on Liiketoiminnan, markkinoinnin ja palvelumuotoilun ammattilainen, sekä asiakas- ja käyttäjäkokemusalan erityisosaaja.


"Ongelmat eivät ole huonoja asioita, koska ne voidaan ratkaista. Kohtelen niitä ennemminkin mahdollisuutena tehdä jotain paremmin."


UTUX.fi:n perustaja ja suunnitelija

Janin LinkedIn
An image of a forest covered by fog

Lauri Lyytikäinen

Lauri on kolmannen vuoden tietojenkäsittelytieteiden opiskelija Helsingin Aallon yliopistossa.


Hän on keskeinen osa UTUX.fi:tä, sillä ilman hänen ammattitaitoa ja osaamistaan, sitä ei olisi olemassa nykymuodossaan. Hän on rakentanut koko verkkosivuston puhtaalta pöydältä. Vaikuttavaa, eikö?

UTUX.fi:n kehittäjä

Laurin LinkedIn

Tavoite


Palveluiden tavoite on yksinkertainen: Olla luotetuimpia ja varmimpia valintoja Liiketoiminta- ja muotoilukonsulttien tarjonnasta koko Suomessa.

Tämä tavoite on suuri ja sitä ei voi saavuttaa noin vaan, joten matka alkaa siitä, että olemme parhaimpia palvelumuotoilutoimijoita Itä-Suomessa, aloittaen Joensuusta.



Miksi valita UTUX?


UTUX.fi tarjoaa laajan kirjon erilaisia suunnittelupalveluja. Nämä sisältävät muun muassa käyttäjä- ja asiakaslähtöistä palvelumuotoilua pienyrityksistä aina pk-yrityksille asti.

Yritysideologia kietoutuu kestävän kehityksen aatteiden ympärille. Uskomme, että jos ratkaisut ovat lyhytnäköisiä tai eivät ota koko kokonaisuutta huomioon, ratkaisut eivät ole kestäviä ja täten ne eivät ole yhtä kannattavia meille, taikka asiakkaillemme. Siksi kaikki palvelumme kehitetään ensisijaisesti kestävyys ja tehokkuus päällimmäisenä mielessä, holistisen ajattelemisen kautta.


Palvelut ja ratkaisut


Ensimmäinen kysymys, jonka kysymme itseltämme tarttuessamme kiinni asiakkaamme ongelmiin on: "Miten kehitämme parempia palveluita?".


Käyttäjäkokemus- ja palvelumuotoilun kehittämisen on aina ensin alettava UX-tutkimuksesta, jonka kuuluu olla osana tuotekehitystä alusta loppuun. Tästä saamme kartoitettua lähtöpisteen, josta pääsemme käyttäjäkokemuksen suunnitteluun, kehittämiseen, käyttäjätestaukseen ja UX-analyysiin taipaleen loppupuolella.

Fyysisille liikkeille tämä tarkoittaa esimerkiksi liiketilojen, julkisivun ja esimerkiksi kassaratkaisujen arviointia. Verkko- ja digipalveluita kehittäessä kuuluu taas keskittyä enemmän visuaalisten piirteiden ja toimivuuden saumattomaan yhteiseloon, unohtamatta esteettömyyteen liittyviä kysymyksiä.